Povinnost oznámení bankovních účtů do 28.2.2013
Plátci DPH jsou povinni sdělit správci daně do 28. února 2013 čísla všech bankovních účtů používaných pro jejich ekonomickou činnost a z nich zvolit ty, které budou správcem daně zveřejněny na adrese www.daneelektronicky.cz
Správce daně začne účty zveřejňovat od 1. 4. 2013 a to v databázi „Registr plátců DPH“.
Od téhož dne začne platit i ručení příjemce plnění v případě, že příjemce provedl úhradu na jiný než zveřejněný bankovní účet dodavatele. Od 1. 4. 2013 si současně plátci (příjemci plnění) budou moci zveřejněné účty poskytovatele zdanitelného plnění ověřovat dálkově prostřednictvím registru plátců DPH. Automatické ověřování účtů spolu s ověřováním spolehlivosti plátce bude součástí Web služby Daňového portálu, kterou v současné době Finanční správa ČR připravuje a bude k dispozici v průběhu prvního čtvrtletí 2013.
Stávající plátce DPH je povinen splnit výše uvedenou povinnost, tj. provést oznámení ve lhůtě do 28. 2. 2013 prostřednictvím formuláře „Oznámení o změně registračních údajů / Žádost o zrušení registrace“ č. 25 5111 MFin 5111 - vzor č. 1.
Formulář naleznete ZDE.